tisdag 14 februari 2012

Hjärtan

Då och då kommer PinnStolen gästas av olika designers som berättar och visar sina verk för oss! Först ut, så här på alla hjärtans dag är en begåvad konstnär. Gillar du vad du ser går det bra att kontakta PinnStolen!


Jag heter Carola och är konstnär sedan många år tillbaka, mest för min egen skull. Jag har provat på allt från akvarell och oljefärg till acryl. Jag har gått några målarkurser, varit med på utställningar, sålt en del och tvingat på släkt och vänner en del. Här nedan visar jag några av mina tavlor!



Motiven har varierat, men på senare år har jag fått hjärtan på hjärnan. Det är en fin form som står för kärleken, livet, värme och sorg. Att måla för mig är att rensa hjärnan, sjunka in i egna tankar och låta penseln göra lite som den vill!






 

Kram på alla hjärtans dag!

Carola

5 kommentarer:

  1. Vilka fina tavlor och inspirerande text!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina tavlor!!!
    /Lotte

    SvaraRadera
  3. Härliga tavlor som alltid får mig att må bra då dom påminner mig om när jag var liten!

    SvaraRadera
  4. Tack alla tre för era fina ord!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder du gör!

    Elisabeth

    SvaraRadera